USM-kval 20.2

20.2 

Time Cap 20 min

5 varv på tid:

  • 25/20 Cal Row
  • 15 Wall Balls 9/6 (U18) 6/4 (U16)

När du är klar med 5 varv direkt på:

32-24-16

  • Chest to Bar (U18) Pullups (U16)
  • Alternerade Pistols

Resultat är tiden. Hinner du dock inte klart är det antal godkända repetitioner som är ditt resultat.

Utrustningen får placeras så som atleten finner lämpligt.

Atleten får starta sittandes i rodden och tiden tages när sista pistol är genomförd.


VIDEO 

Skicka in en rullande video dvs en 20 min lång sekvens med klocka i bild. Rekommenderad app som inkluderar klocka är wodproof. Se till att ha minne på telefonen samt att filma!

Filma utrustningen och testen i en sekvens, dvs utan att klippa.

Innan ni börjar testen läs och tänk igenom filmandet så att ni riggar på lämpligt sätt. Tänk att kameran är en domare. Ställ er frågan: Vad vill domaren kunna se och vart står de i vanliga fall. Ser inte domaren en tydlig rep så är det en no-rep, precis som i tävling.

Tips och tricks för video!

För 20.2 rekommenderar vi att ni har någon som kan filma då det är svårt att fånga monitor på rodd, C2B/PU m.m. på ett bra sätt. 

Med fast kamera försök ha kameran i midjehöjd och ett brett perspektiv så att hela atleten syns med bred marginal. Tänk på följande;

    • Placera roddmaskinen så att man kan se monitorn.
    • För C2B/PU och Wall Balls så är ett avstånd en bit ifrån att föredra. OBS genomför INTE C2B med ryggen mot kameran!
    • Genomför Pistols rakt framför kameran med ansiktet mot kameran.
    • En kompromiss på avstånd blir ofrånkomlig med fast kamera men gör ert bästa. 

Standards – IF3 standards gäller, nedan är en kort summering av det väsentligaste:

Rodd 

– Atleten startar sittandes i roddmaskinen och får inte lämna roddmaskinen innan 25/20 cal visas på displayen. Displayen skall vara satt på 0 innan nästa varv påbörjas.

Wall Ball

– Centrum på bollen skall toucha linjen som markerar höjd.

C2B

– Armarna skall vara utsträckta i bottenläge och bröstets del som är under nyckelbenen skall vidröra riggen i toppläget.

Pullups

Armarna skall vara utsträckta i bottenläge och hakan skall tydligt vara över riggen i toppläget.

Alternating Pistol

– Det är tillåtet att greppa ena foten – på toppen skall det arbetande benet vara fullt utsträckt innan atleten byter ben. Med fullt utsträckt avses utlåst knä och höftled. Vid no-rep så görs repetitionen om med det ben som icke blev godkänd innan man byter ben.

SCORECARD hittar ni här.